Veel gestelde vragen over portfolio website en fotogalerijen
Hoe gaat het eigenlijk allemaal in zijn werk?

Installatie
Als de bestelling binnen is nemen we zo spoedig mogelijk, over het algemeen binnen één werkdag, contact met je op. De gewenste domeinnaam wordt geregistreerd en gekoppeld aan de serverruimte. Tevens geven we dan, dit is afhankelijk van de drukte op dat moment, een indicatie hoe lang het duurt om de installatie te voltooien.

Online
Na betaling van de factuur maken we de website, tijdelijk alleen nog voor jou, oproepbaar en geven we via Skype uitleg over de werking van het systeem. Pas als je de website helemaal naar wens hebt ingericht zorgen we er vervolgens voor dat hij te bereiken is en live gaat.

Is deze dienst een abonnementsvorm?

Nee, het is geen abonnementsvorm, de aanschafprijs voor de website is eenmalig. De jaarlijkse terugkeren kosten zijn voor de hosting en de domeinnaam die voor je vastgelegd is.

Hoe weet ik dat de domeinnaam die ik wil beschikbaar is?

NL domeinnamen kun je opzoeken en checken op beschikbaarheid bij de Stichting Internet Domeinnamen.
Voor COM, BE, EU en andere extententies kun je bijvoorbeeld Whois Domaintools  gebruiken.

LET OP! Registreer je domeinnaam niet via deze websites aangezien ze dan bij een andere hoster terechtkomen en voor deze dienst niet te gebruiken zijn. Voorkom hiermee extra kosten.

Ik heb al een domeinnaam, kan ik die gebruiken?

Jazeker. Je kunt bij de hoster een authorisatiecode / token opvragen zodat de domeinnaam verhuisd kan worden naar onze server. Daarna wordt je domeinnaam gekoppeld aan je website en worden de gekozen e-mail adressen geactiveerd.

 

Wat is een SSL certificaat en heb ik dat ook nodig?

Een SSL certificaat (https verbinding) zorgt voor een beveiligde verbinding tussen de server en de browser van de gebruiker van de website, de gegevens worden dan versleuteld verstuurd. In principe is het niet strikt noodzakelijk aangezien je geen gevoelige informatie zoals creditkaartgegevens en wachtwoorden vraagt aan de bezoeker van je website. Je verstuurt zelf wel af en toe je wachtwoord als je moet inloggen.

Als je toch een SSL certificaat wenst kan het geïnstalleerd worden, de kosten bedragen 44,95 per jaar.

Kan ik de website verhuizen naar een andere hoster?

Ja, dat kan. Je dient dan zelf voor de verhuizing van de website en database te zorgen.
Hou er wel rekening mee dat er licenties zijn aangekocht voor de software van het systeem en de fotogalerijen zodat je verzekerd bent van updates. Als je de website verhuist zal je die licenties zelf moeten aanschaffen.

Moet ik mijn foto's comprimeren alvorens te uploaden?

Jazeker, als je dat niet doet ben je zo door de beschikbare serverruimte heen. Zet je kopieën om naar 1200 pixels breedte en 72 DPI. De breedte van 1200 pixels volstaat voor zowel staand als liggend beeld.

Wat betekent "fair use policy"?

Binnen fair use policy wordt er van je verwacht dat je een redelijk aantal pagina’s en fotogalerijen gebruikt. Het is dus niet de bedoeling dat je dertig pagina’s met fotogalerijen aanmaakt. Je zorgt er dan voor dat deze dienst duurder wordt, er is meer ruimte op de server nodig, en ook de bandbreedte kost geld.

Als je toch meer ruimte nodig hebt, neem dan even contact met ons op.

 

Is het belangrijk om titels en beschrijvingen aan foto's toe te voegen?

Voor de zoekmachines wel! Een zoekmachine kan geen plaatjes lezen, de machine leest alleen tekst. Als je dat zelf belangrijk vindt voeg dan bij elke foto de titel en een beschrijving van minimaal twee (meer is beter) woorden toe. Gebruik dan wel  unieke titels en beschrijvingen anders worden deze genegeerd door de zoekmachine.

Hoeveel foto's kan ik eigenlijk gebruiken per fotogalerij?

Zoveel je wil, maar heel erg veel is niet verstandig. Een mooie balans moet je zelf bepalen, hou als richtlijn aan niet minder dan tien foto’s en niet meer dan vijfentwintig foto’s. Op deze manier blijft het overzichtelijk en zijn foto’s nog terug te vinden door de bezoeker.